Klantenstop

We krijgen regelmatig mailtjes en telefoontjes en moeten eigenlijk altijd hetzelfde zeggen: "Sorry, we hebben een klantenstop!"

Maar, wat is het nu eigenlijk, een klantenstop? Niet iedereen begrijpt dat we de klanten niet kunnen voorzien van een mooie set nagels, vandaar dit artikel. Ik wil je graag vertellen wat een klantenstop in onze salon inhoudt. 

-Je hebt nagels door ons laten plaatsen-
Als je eenmaal een afspraak in onze salon hebt, kan je er vanuit gaan dat we over 3/4 weken ook een plekje voor je vrij hebben. Zodra je namelijk aan nagels bent begonnen wíl je nooit meer zonder. ;-)
Ik vind het vervelend als je eenmaal nagels hebt laten plaatsen en je over 3/4 weken niet meer bij ons terecht kan. 

Dus, eenmaal in onze agenda betekend ook dat je over 3/4 weken, (wanneer je nagels daar aan toe zullen zijn door de uitgroei) gewoon bij ons terecht kan. Na de behandeling zullen we dan ook altijd vragen of je een nieuwe afspraak wil maken. Wil je dit niet? Dan is er grote kans dat we dat plekje over 3/4 weken wél weer opvullen voor een andere klant. Meteen doorboeken is dus raadzaam als je bij ons in de salon bent geweest!

Een simpele rekensom zal dan ook laten zien dat als we deze week klanten hebben, we dezelfde klanten over 3 weken ook weer gaan zien.
De klanten van volgende week, staan ook weer in de agenda over 4 weken (na vandaag). En zo herhaalt het hele cirkeltje zich. 


-Is er dan nooit iemand die uitvalt?-
Pas als een klant aangeeft geen nagels meer te willen en stopt als klant in onze salon, dan ontstaat er een "gat" in de agenda die opgevuld kan worden door een andere klant. Maar, omdat de rest van het klantenbestand doorgeboekt heeft, ontstaat er een specifieke leegte in de agenda. Je moet als nieuwe klant daar maar precies tussenpassen.


-Maar je kan toch wel een plekje voor me creëeren? -
Wat zou ik dat graag willen, tegen iedereen kunnen zeggen: "Ja, gezellig! Kom maar 's avonds na mijn werktijd of op zondag" . Maar ook jij zal over 3 of 4 weken opnieuw nagels willen. Mijn werktijden zijn dan niet mijn werktijden meer.
Meer dan we nu werken kunnen we helaas niet! Als de agenda het niet toe laat kan ik je helaas niet (voor langere termijn) helpen. 

-Kan ik me aanmelden voor de wachtlijst?-
Ervaring leert dat mensen verder gaan zoeken naar een andere salon terwijl ze op de wachtlijst staan. Als we dan een lijst zouden afbellen heeft het grootste gedeelte al een andere nagelsalon gevonden. 
DailyNail (Nagelstudio Den Helder) maakt vanwege deze reden geen gebruik van een wachtlijst.

- Hoe kan ik een afspraak maken? - 
1) Bekijk regelmatig onze online agenda. Onze online agenda is inzichtelijk 14 dagen na vandaag. De dag dat je onze online agenda opent. Dit hebben we op 14 dagen geplaatst zodat als we eenmaal een nieuwe klant hebben, we de mogelijkheid ook kunnen bieden om een vervolgafspraak te maken. Als we eenmaal de agenda volledig open hebben, kan het zijn dat de nieuwe klant geen vervolg meer kan boeken omdat iemand anders dat ene plekje al bemachtigd heeft. 
2) Bel naar de salon. Als een klant haar afspraak gecanceld heeft weten we dit vaak 's ochtends. 
3) Mail naar info@dailynail.nl 
4) Bekijk onze stories via instagram. We zijn erg actief op instagram en zullen open plekken daar vermelden. 

- Kan ik eenmalig mijn nagels laten doen?
Eenmalig je nagels laten doen, bijvoorbeeld voor een bruiloft of een feestje, kan vaak wél. Mits je dit tijdig aangeeft. Doordat sommige om de 3 óf 4 weken komen hebben we her-en-der wat speling in de agenda. Die speling is niet structureel, dus doorboeken zal dan helaas niet gaan.



Al met al mogen we in onze handjes knijpen met zo'n gevulde agenda. Heel dankbaar dat onze klanten al jarenlang tevreden klant bij ons zijn en de afspraken blijven doorboeken. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat het soms vreemd overkomt als je regelmatig belt en altijd hetzelfde krijgt te horen. 
Als we een klantenstop hebben zitten we eigenlijk aan onze max qua aantal klanten die we structureel kunnen helpen, iedere maand weer. En neem je net op een goed moment contact met ons op, en pas je qua behandeling en wensen in het vrijgekomen plekje, dan heb je mazzel. Dan ben je verzekerd van een plekje en kan je ook iedere maand weer genieten van mooie gelakte nagels!

© Dionne - DailyNail


 

 


Shop op merk:
 

 

Aanbieding ontvangen?

Altijd als eerste op de hoogte zijn van aanbiedingen en acties? Meld u aan voor onze nieuwsbrief!
Aanmelden
© 2014 - 2022 Daily Nail | sitemap | rss